Alla inlägg under augusti 2013

Av Kim Martin - 22 augusti 2013 21:53

igår fick vi några fler bilder från fotografen :)


Idag var det styrke träning på morgonen och sen fixade jag lite grejer, och jobbade hemifrån. Senare på kvällen då vi hade is med laget så kändes det inte lika bra som häromdagen, så jag gick av efter 50 min. Vet inte varför men kanske ha kört på lite för mycket. Får se hur det känns imorgon, och så får jag lägga upp träningen efter det. Får prata med dr drugge. Längtar till att bara kunna köra på!!


Got some more pics from the photographer today :)


I had lifting this morning, and then I did some errands, and worked at home. Later at night we had ice px w the team, but it didnt feel too good, so I left after 50 min. I am not sure why, but maybe I have done a little too much lately. We will see how it feels tomorrow, and after that I will see what I can do for workouts. I am gonna call the dr and get some good advice. I cant wait until I can just go for it!!


                       

Av Kim Martin - 21 augusti 2013 21:58

så nu har migrationsverket sagt att Jay kan komma hit, men när han får en tid för en intervju så måste han åka tillbaka till Canada och göra den, och sen stanna där tills de har fattat ett beslut. Men vi har ingen aning om hur långt någonting kommer att ta. Det är det som är det jobbiga! Nu gick i alla fall våra namn igenom, men behövde ett till papper för att äktenskap besviset skulle accpeteras. Men det är pågång och ska komma om någon dag. Så allt kommer att ordna sig tillslut. Idag hade jag min 4 timmar långa intervju för Arla. Mer info om det kommer senare och förhoppninsgvis kan jag lägga upp den här på bloggen sen! :) Laget hade match mot ett kill lag som slutade 3-1, meddans de värmde upp så passade jag på att köra mitt 75 minuters konditions pass. Kanske inte det roligaste men skönt att känna att man kan köra på hyfsat bra i alla fall. Känns riktigt tungt att springa, men förhoppningsvis kommer man igång snart igen. Man har aldrig varit speciellt bra på att springa men nu springer jag ännu värre. Men det kanske inte är så konstigt eftersom jag inte kunnat springa så mycket i sommar, pga hälsenan, så man borde vara glad att man överhuvudtaget kan det nu. Men atlet som man är så är man inte nöjd med det! Ny dag imorgon och nya tag!


Well now the immigration has said that Jay can come to Sweden, but have to go back when he gets a time for an interview. After the interview he has to stay until they have made a decision. The worst is that we dont know how long everything will take! At least our name change went through but they needed one more paper for our marriage to get registered here in Sweden. But we have applied for it, and should be here soon. Everything will be fine in the end! Today I had my 4 h long interview for a milk company here in Sweden. I will tell you more later :) My team had a exhibition game against a boys team today, and lost 3-1. When they had their warm up, I did my 75 min conditioning workout. Not that fun, but at the same time it feels good to be able to do it. I have never been good at running, but now I am really bad. I guess its not that weird, because I havent been able to run this summer because of the achilles, so I should be happy that I can do it. But I am not, just like every other athlete its hard to be satisfied! but new day tomorrow, w new challenges.

Av Kim Martin - 19 augusti 2013 21:39

Körde mitt första hel pass idag:) får
Fortfarande inte köra fullt ut, men riktigt skönt ändå!! Imorse var d 90 min kondition, eftersom jag inte kan springa 90 så blev d joggning runt ån och till Health care för lite cykel. Cykel funkar då jag inte har så tungt! Gud stavar man cykel sådär, ser jätte konstigt ut:) hörde goda nyheter om Jay idag men ska dubbel kolla imorn igen innan jag berättar! Nu har jag bara köket kvar!! Ska nog kunna bli klar med allt imorn!:)

For the first time i was on the ice for the entire px, but I am still not allowed to go 100%. But at least another step forward!!:) this morning I did my 90 min conditioning. Because I can't run 90 min, I had to run around and then run to the gym, to finish it on the bike. Feels ok to bike as long as I am on a decent level. Good news about jay today, but I am gonna double check
Tomorrow again before I tell you! Now I only have the kitchen left to fix, should be able to finish it tomorrow!! :)

Av Kim Martin - 18 augusti 2013 23:31

Sovrummet så klart:) har inte hunnit köpa någon dekoration än!

The bedroom, of course:) haven't had time to buy decoration yet!

Vardags rummet, säcken till höger ska inte se ut sådär:)

Living room. The bag to the right is not gonna look like that:)

Lite saknas här inne också som du kan se:) vita bandet ska inte vara där
Haha.

As you can see there are some stuff missing in here too:) that white band is not gonna b there haha

Det är allt just nu...men d kommer mera!!

That's all right now, but I will update you soon again!!

Av Kim Martin - 17 augusti 2013 06:09

Nu är jag tillbaka i Linköping igen. Eftermiddagen var jobbig igår eftersom vi inte riktigt vet om Jay kan komma till bröllops festen eller inte. Men sista beskedet var i alla fall positivt, nu får vi se vad sverige säger på måndag. Går kvällen bestod mest av att planera och mäta allt i lägenheten. Ska bli jätte roligt att fixa den idag!!:) lovar att visa bilder då typ allt är klart!

Now i am back in Linköping. Yesterday afternoon was tough because we found out that jay might not be able to come to the wedding party. But at least the last thing we heard was positive. Just have to see on Monday what Sweden says! Last night we planned and Measured the new apartment, so we know exactly what we need at ikea!:)

Av Kim Martin - 15 augusti 2013 22:32

Idag var jag hos min käraste dr Drugge. Vad skulle jag göra utan honom?? Min räddare! Körde kondition och rehab idag. Sen hämtade jag upp katta för vi skulle åka och titta på Damkronorna då d mötte ett kill lag ute i Norrtälje. Stundtals bra tycker jag, avslutade Matchen bra i alla fall! De förlorade tillslut med 5-3 men vann sista perioden! Härligt:) längtar till att få spela match, men d kommer att dröja några veckor!

In the morning I went to my dr, to do Cardio and rehab. I don't know what I would do without him!! He is the best:) After that I went and picked up Katta to go and watch the girls play a boys team. They played very up and down, but third period was really good! They lost the game 5-3, but won the last period! I can't wait to play a game, but I will have to wait a couple of weeks!

Började med att jogga på denna och d kändes hyfsat bra. Får fortfarande bara jogga. Kunde kolla på friidrott i alla fall:)

Started to jog on this and it felt pretty good. I can still only jog. I could at least watch some track and field :)

30 min var lagom med jogg, så jag bytte till cykeln istället. Känns sådär att cykla men förhoppningsvis snart kommer d inte att kännas något!

After 30 min I had to change to the bike instead. Doesn't feel too good on the bike, but hopefully soon.

Av Kim Martin - 14 augusti 2013 07:07

Vill tipsa Er om en sida som kommer att skriva mycket om damhockey!

Riksserien.se, Sveriges största damhockeysida. En nystartad sida som bjuder på reportage, matchanalyser och intervjuer mm. Kika in och ta en titt de finns på twitter och facebook också.

Idag kommer jag att vara en av profilerna på hemsidan. Men ni kommer få höra mer om andra profiler så som Erika Grahm, Gizela Bloom och Elin Holmlöv. Så gå in och titta:)

Riksserien.se is ā site for our Swedish women's league.


Ovido - Quiz & Flashcards