Alla inlägg under mars 2013

Av Kim Martin - 27 mars 2013 20:00

Äntligen samling med landslaget. Super roligt att se alla igen:):) idag har vi bara haft möten, media träff och umgåtts!! Vm kommer att spelas i Ottawa, Canada och i vår grupp är Tjeckien, Ryssland och Tyskland. Alla lagen har blivit bättre så d är viktigt att ta en match i taget. Vi kan bara göra vårt bästa så får vi se hur långt d räcker:) En rolig utmaning och d känns ännu bättre då man få slita för sina framgångar!! Hörs igen efter vm!!! Glad påsk:)

Finally we are meeting up w the national team! Really fun to see everyone again:):) we have had meetings, media and now just hanging out. Worlds is in Ottawa, Canada and Russia, Germany and Czech Republic is in our group. All teams have got a lot better so it's gonna b a challenge to make it to the playoffs. We can only do our best and then we will see how far that will take us. I will start writing again after worlds. Happy Easter :):)

Av Kim Martin - 26 mars 2013 20:33

Vaknade upp och kollade på prison break:) sen åkte jag och Elin till Artro kliniken för lite rehab och fys. När vi skulle åka hem igen så gick inte tunnelbanan...välkommen till Sthlm! Fick ta bussen hem istället. Lärorikt för jag brukar inte åka buss!! Sen nu hemma har jag bara fixat en massa! Inbjudningarna är skrivna och klara och skickas ut i veckan. Deklarerat för första gången:) grymma vuxen poäng där:) packar och grymt redo inför morgon dagen! Ska bli grymt roligt:):)

Woke up and watched prison break. At lunch time me and Elin went to the physio for some rehab and workout. When we were gonna go home, the subway didn't work...welcome to Stockholm!! so had to catch a bus. When I got home, I finished te invitations, did tax papers, packed and fixed some other stuff! Tomorrow is gonna be great day and I am really excited:):)

Av Kim Martin - 25 mars 2013 21:46

Kändes lite tungt att komma tillbaka till ritorp och AIKs hemma rink (förlora i semin) och köra ett ispass men d gick bra ändå;) man ska istället tacka för ispasset:) tack Jocke! När jag var klar åkte jag till katta och hängde med henne under dagen. Vi rastade hennes hund juno, och sen hängde bara. Sen kom Girra förbi och då åt vi våfflor eftersom d var våffel dagen:) kom hem och tog en tupplur på 2h, innan Sofia, Pierre och Sarah kom på middag! Grymt bra dag:):) med nära och kära!!!

It was pretty tough to come back to the rink we lost the semifinal in, and have an Ice session. But it was really good, and i am just thankful for the ice time. Thanks Jocke!! After that I hung out w Katta. We walked her dog, and just sat and talked. When Girra came we had waffles, cuz it's the waffle day in Sweden today:) when I came home, I had a 2 h nap, before Sofia, Pierre and Sarah came for dinner:) great day w family and friends:):)

Av Kim Martin - 25 mars 2013 21:46

Kändes lite tungt att komma tillbaka till ritorp och AIKs hemma rink (förlora i semin) och köra ett ispass men d gick bra ändå;) man ska istället tacka för ispasset:) tack Jocke! När jag var klar åkte jag till katta och hängde med henne under dagen. Vi rastade hennes hund juno, och sen hängde bara. Sen kom Girra förbi och då åt vi våfflor eftersom d var våffel dagen:) kom hem och tog en tupplur på 2h, innan Sofia, Pierre och Sarah kom på middag! Grymt bra dag:):) med nära och kära!!!

It was pretty tough to come back to the rink we lost the semifinal in, and have an Ice session. But it was really good, and i am just thankful for the ice time. Thanks Jocke!! After that I hung out w Katta. We walked her dog, and just sat and talked. When Girra came we had waffles, cuz it's the waffle day in Sweden today:) when I came home, I had a 2 h nap, before Sofia, Pierre and Sarah came for dinner:) great day w family and friends:):)

Av Kim Martin - 24 mars 2013 22:59

Vaknade upp på quality hotell i Malmö. Sov riktigt gott och åt god frukost:) resten av dagen uppgicks hela familjen, + nathalie och leonie. Vi tog en lång promenad och fikade nere vid vattnet. Jätte trevligt!! Hann inte så mycket mer än d. Sen gick tåget Mot stockholm men jag hoppade av i Linköping och tog bilen hem. Som ki ser på bilden så var den rätt så full:) nu ligger jag hemma i barndoms sängen. Dags att sova för jag ska upp tidigt och köra is imorn!! Sov gott!

Whole up at quality Hotel in Malmö. Great sleep and a Great breakfast:) After that we hung out w the family, + nathalie and leonie. We went for a long walk and fikade (coffeshop) by the ocean! Really nice!! We didn't have time to do much more than that. Mom, dad and I had to take the train back to Stockholm, but I ot off in Linköping instead and took the car. As you can see on the pic it was pretty full;) time to sleep! Gotta be on the ice at 8 tomorrow morning! Sleep tight!

Av Kim Martin - 23 mars 2013 22:01

Tåget var 3 h sent men vad gör d då man får tillbringa helgen med familjen i Malmö. Grym lördag och kommer att bli lika bra imorn:):) grattis AIK till sm guldet!! Njut:) bra kämpat Brynäs! Lider med er! Finns inte så mycket att säga. Parta på kanske:)

The train was 3 h late but Who cares when you are gonna hangout w the family all weekend in Malmö:)we have had a Great saturday and tomorrow Will b Even greater :) congrats AIK who won the Gold today!! Enjoy:):) good Job Brynäs! Dont know what to say but maybe have fun partying;)

Av Kim Martin - 22 mars 2013 23:16

Tvättstuga, städa och packa har tagit mestadels av dagen....

Been doing Laundry, cleaning and packing most of the day...



Men hann också handlar lite godis till Jay och hans syrra ;)

But I also had time to buy some candy fro Jay and his sister ;)

   


Dessa blev klara idag :) Tack till Jimmy och arkitektkopia som gjorde dom :)

These got done today :) Thanks to Jimmy and arkitektkopis who made them :)


 

Var tvungen att ta hem trunken idag...tur att man inte ska vara hemma i helgen :)

Had to bring the equipment home...luckly I wont be home this weekend :)


 

Av Kim Martin - 21 mars 2013 21:34

Företags hockey 7.30 i träningshallen, den sista för den här säsongen. Men kommer att köra nästa säsong igen :) Var tvungen att gå av 5 min tidigare för att hinna till mitt andra pass, i cloetta. Jag, Asse, och några killar körde med Nisse Landen som är målvaktstränar i LHC. Det var riktigt bra men grymt jobbigt. Fick köra en skridsko övning som gav mjölksyra upp i öronen haha. Han ritade ut 3 punkter som i en ruter och sen skulle jag köra förlyttningar från punkt till punkt, med ett orderntligt stopp, 3x1 min! Efter träning åkte jag och beställde nya sommar däck, och bokade tid till imorgon för att fixa en lampa. Åkte tillbaka till hallen för jag hade en lunch kvar på mitt lunch kort. Jag hade sparat den till idag, för på torsdagar brukar det vara pannkakor. Men nej idag var det Kalops, och det är inte min favorit :) haha osis :)! Hem en timme och tog en välbehövlig tupplur. Sen åkte jag tillbaka till Pelles däck för att hämta upp mina nya däck. Kom hem och kollade prison break hela dagen :) Efter middagen åkte jag ner till hallen för styrka och is med laget. När träningen var slut gick jag på med en målvakt som behövde lite hjälp på hennes träning. En bra dag helt enkelt :)


Company hockey at 7.30 at the px rink. The last one for this season, but I will be playing next season again :) I had to leave 5 min earlier to be able to make it to the other px at Cloetta. Me, Asse, and some guys were px w Nisse Landen, who is a goalie coach for LHC. It was really good but tough! I had to do a skating drill that killed my legs! He painted dots on the ice, like a diamond, and I had to move between them. 3x1 min! After px I ordered new summer tires, and booked a time to change a lamp. Went back to the rink to use my last free lunch at the restaurant. I had saved it for today, because usually on Thursdays its pancakes :)! but not this time...it was some stew that is not my favorite meal :) darn :) Had time to go home for an h, before I had to go back and get my tires. During that h, I had a nap :) After that I went home again and watched Prison break for the rest of the day :) After dinner I went back to the rink for lifting and ice w the team. When px was done I helped a girl at her ice session. Great day :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards