Alla inlägg under oktober 2012

Av Kim Martin - 31 oktober 2012 14:30

jaha då har man fått skavsår igen...ajaj...inte bra men det blir nog bra snart :) Jag fick det idag då jag var ute och sprang...var så inne i mitt springande så gjorde inte så ont just då...men sen då jag var klar och gick sista biten hem så gjorde det riktigt ont. Jag har fått special sulor för mina fötter men ända sen jag fick dom så har jag haft lite problem med skavsår. Fick gå tillbaka och fixa dom som jag har i skridskorna men nu får jag kanske gå och fixa dom jag har i skorna också! Idag hade jag med mig en vän på springturen, väldans trevligt :)! Vi pratade om hur utespelare får lite kondition gratis meddans vi målvakter inte riktigt arbetar på samma sätt. Man märker att man inte riktigt har samma kondition som de flesta utespelarna och måste därför jobba lite extra på det. Sen är det absolut inte så för alla målvakter :) Efter löpningen så tittade jag lite på 24 som vanligt, innan jag hjälpte en kompis att köpa grejer på Ikea, sen var jag tillbaka till 24 :) innan det var dags att möblera om rummet. De ska komma och måla hemma hos mig och laga alla hålen, nu meddans jag är borta på landslagsläger, grymt :) snart är det dags att åka till Adecco för möte innan det är träning...hoppas på att kunna gå på is i alla fall ikväll, får se hur det går! Ikväll är det tänkt att några i laget ska ut och äta middag efter träningen :)


I have got a blister again...ouch...but it will be good soon :) I got it today when I was out running...I was so into running so it didnt hurt at the moment, but when I was done and walked home it hurt really bad. I have got special souls for my feet and every since I got them, I have had problems w blisters. I had to go back and fix my souls that I have in my skates but maybe I have to go and fix the ones I have in my shoes aswell now! I had a friend with me running today, very nice :) we talked about that players get some extra conditioning on the ice while goalies doesnt work the same way. You can tell that goalies usually doesnt have as good conditioning as players and therefor we have to work a little extra on it. This is not the case for all goalies :) After running I watched som 24, as usual, before I helped a friend get some stuff at Ikea, then I was back to 24 :) before I had to reorganize my room. They are gonna come and paint and fix my apartment while I am at national team camp, awesome :) soon it is time to go to Adecco and have a meeting before px....I am hoping to go on the ice tonight...we will see how that goes! After px some teammates and I are probably gonna go out and eat :)

 

 

 

Sorry if its gross!! Ursäkta om det är äckligt!!

 

 

 

Av Kim Martin - 30 oktober 2012 15:43

Idag har det varit mycket men kanske inte som en normal persons vardag...jag har ett ganska speciellt liv som idrottare! Imorse tränade jag och sen efter det så hängde jag med en kompis...vi shoppade och åt lunch :) Sen hjälpte jag en annan kompis att flytta och efter det körde jag henne till Ikea så hon kunde köpa lite grejer till hennes nya ställe :) Körde henne hem och nu är jag hemma :) Måste åka igen om någon timme då det är dags för träning och sen efter det ska vi titta på herrarna match, kul :)

 

Idag då vi var på Ica maxi så var det en äldre man som glodde på mig och jag tänkte har jag något i ansiktet eller något....det gick ett tag och sen frågade han....är det du som är målvakten? Hahah det var lite roligt för jag tänkte att det var något fel på mig :) och det är lite roligt att man är förknippad med målvakten, inte via namn!

 

It has been a very busy day for me but maybe not like a normal persons life....I kinda have a special life as an athlete! In the morning I worked out, after that I hungout with a friend, we did a little bit of shopping and had lunch :) After that I helped another friend move and when we were done I went with her to Ikea to buy some stuff for her new place :) Drove her home, and now I am home :) Gotta leave in an h and then it is time for px...after px we are gonna watch the mens game :) I am very excited for that!


Today at the grocery store it was an older man that glared at me and I thought I had something in my face or something....after awhile he asked...are you the goalie? hahah it was kinda funny cuz I thought something was wrong with me :) and its funny that I am related to the goalie, and not by name!

 

Jag köpte detta, förutom micron :) I bought this except the microwave :)

 

 

Av Kim Martin - 29 oktober 2012 20:31

Idag måste jag erkänna att jag tittade mycket på 24, det är ju såååå bra :) Men innan det så var jag ute och sprang och det kändes väldigt bra idag :) Sen har det faktiskt inte hänt så mycket...kan berätta att idag på träningen så var jag nära att få skott på halsen...men man kan ju undra vad jag gjorde....jo det var såhär...det var backskott men en som skymde...jag såg inte att backen sköt och sen så trodde jag att den gick förbi mig men sen så kollade jag ner i hörnet och då kom skottet på sidan av masken längst ner på masken...sån tur man har! Träningen var bra, nu sitter jag och tittar på pengarna på bordet, jag gillar det programmet :)


Have to admit that I watched 24 a lot today, its sooo good :) But before that I ran and it felt really good today :) Then I havent done much....I can tell you that at px today I was close at getting hit w a shot on my throat...and maybe you wonder how that happen :)...well there was a shot from the D with a screen infront of me...I didnt see the shot, and then I thought it passed me so I looked down in the corner and then I got hit w the puck down on the edge on the side of the helmet...lucky me! Px was good today, and now I am sitting and watching a show in swedish that I like :)

Av Kim Martin - 28 oktober 2012 22:12

Nu är jag äntligen hemma igen efter en borta helg med 2 matcher, en förlust och en vinst! Vi vann idag, grymt, vi behöver ponängen för serien är väldigt jämn, vilket är kanoners :)

 

Now I am finally  home again after an away weekend w 2 games, one loss and one win! Won today so that was very nice, we need the point because the league is so even, which is great :)

 

Helped waxing some of the girls legs, as you can see was needed :) Hjälpte till att vaxa benen på några tjejer som ni ser behövdes :)

 

 


Jag undrar vad killarna gör emellan deras matcher ;) I wonder what the men players are doing inbetween their games ;)


 


Efter matcher så fick vi mat på en restaurang i Leksand! After the game we got food at a restaurant in Leksand!


 


Hade hoppats på att jag skulle kunna kolla 24 på vägen hem...men internet var inte så snabbt så det blev lite spel istället :)Was hoping to watch 24 on our way home...but the internet wasnt the greatest so I played games instead :)


 






Av Kim Martin - 27 oktober 2012 16:05

Unfortuntely we lost today and thats never fun! But I got to see my best friend so that helped a little :) I wish I lived closer to her so we could see each other more often. She means a lot to me!! We are sitting on the bus now...on our way to Leksand where we are playing tomorrow! Life is so much better snd more fun when you win but thats the life of an athlete... Thank god that I am playing s team sports and have all my lovely teammates :):):) you guys are the best!!! I must say that I am starting to feel old...not in my mind :) but in my body!

Today in the room at the rink I saw a pair of mittens... Just like mine...so I asked the girl who stood by them if it was hers nd before She answered I said "they are nice! I have a pair just like them".....and she said its not mine....and finally we figured out that it was my own :)

Have a great Saturday :)

Av Kim Martin - 26 oktober 2012 22:34

idag blev det en lite lugnare dag med träning och möte på Adecco! Not as busy today...just workout and ice and then I had a meeting at adecco!


På träning kom jag på några saker som är irreterande eller vad man ska kalla det för målvakter :) At px today I came up with some stuff that is annoying for a goalie :)


1. När folk jublar då det gör mål...kanske inte om det är riktigt snyggt men om det inte är något speciellt...ska vi jubla varje gång vi räddar? :) When people are celebrating when they score....well not when its a really nice one....but should we celebrate everytime we save? :)

2. När någon skjuter in en puck som redan är död, eller tar en ny puck och lägger in den When someone put a puck in the net when its already dead or take a new one and score

3. När någon laddar slagskott 3 meter ifrån en...det är bara att blunda och hoppas att det inte träffar någonstans där det gör ont :) When someone takes a slapshot 3 meters aways from you....I just close my eyes and hopefully it wont hit anywhere where it hurts :)

4. När man måste gå långa sträckor i utrustningen When you have to walk far in the equipment

5. Trunken blir tung eller så får man fler väskor att bära When the bag gets heavy, or you have to bring more bags

6. Ibland känns det som att folk inte tror att målvakter blir trötta, det är väl inte jobbigt brukar man få höra...ställ dig i mål så får vi se :) Sometimes it feels like people dont think that goalies get tired...I use to hear that being a goalie is not that hard...try and we will see :)

7. När man kör straffar och i slutet...efter kanske 20 st så jublar folk då de gör mål....jag lovar man blir trött och tappar lite fokus...prova :) When you take peneltyshots...and in the end...after like 20...people still celebrate...I promise you get tired and lose focus...try it :)


Nej men jag är inte bitter...skämtosidor....många spelare har säkert problem och saker de irreterar sig på...det är inga störra problem men många målvakter känner nog igen sig :)

No dont take this serious and I bet players have problems too :) But i bet that a lot of goalies recognize this :)

 

Hoppas att alla har haft en super dag :) 

Hope everyone have had an awesome day :)

Av Kim Martin - 25 oktober 2012 22:41

idag har det varit fartfyllt....började med företags hockey 7-8, snacka om att man fick ta bort gruset ur ögonen :) Det är riktigt roligt att vara med trots att det är så tidigt, alla är grymt sköna och det är roligt att äta frukost med dom efter. Efter detta var det dags att jobba i restaurangen igen...exakt samma som igår men idag hade vi fler tallrikar, men det fixade vi med bravu :) Vi var väldigt effektiva och blev klara samma tid som igår :)! Sen var det hem för att vila och titta lite på 24 :) någon timme senare var det dags att åka ner till hallen igen för att köra mitt egna program innan det var dags för träning med laget! :) Det snöade idag...kära nån :) tur att jag bytte till vinterdäck häromdagen :)


It was a busy day today...started with company hockey 7-8...really tired but it got better when I got down to the rink :) It is really fun to play with these guys even though its early :) everyone is really nice and its fun to have breakfast w them after the ice. After this I worked at the restaurant again...exactly like yesterday but today we had more plates, but we did awesome :) We were very effective and got done the same time as yesterday :)! Then it was time to go home to rest and watch some 24 :) an h or so later it was time to head down to the rink again to do my own workout before the team px started! :) It snowed today...crazy :) good I changed to winter tires the other day :)

 

     

 

Imorgon är det fredag, wooo! Stå ut alla som jobbar...snart är det helg :)

Its Friday tomorrow, wooo! Everyone that is working, hang in there....its almost weekend :)

 

 


Av Kim Martin - 24 oktober 2012 21:38

Idag har d hänt mycket:) jag jobbade i restaurangen, där jag flyttade tallrikar :) se bilder nedan! Jobbade mellan 9-12.30 och jag fick till och med lunch:) sen vid 3 var d dags för helkropps massage, tusan va ont d gjorde! Hon måste ha hittat alla knutar:) sen var d hem och ladda inför laserdome:) jullarna mot rutti, och tyvärr gick jullarna ut som vinnare...men jag menar...de har fortfarande spring i benen...d har spelat d här...sist jag spelade då föddes dom:) men måste också säga att vi rutti kom nästan ikapp i andra perioden och ville egentligen bara ge dom lite försprång :) men d var en grym kväll och får inte glömma att gratta myggan igen på hennes födelsedag:)


It has been more than usual today:) I worked in the restaurant at the rink, where I moved plates:) see pics down below! I worked between 9-12.30 and I even got lunch:) at 3 it was time for a full body massage, oh god it hurt! She must have found all the knots in my body:) then it was time to go home and prepare for lazertag:) rookies against oldies and unfortunately the rookies won...but I mean they haven't got to the stage where you get tired and thy have played this...last time I played was when they got born:) but I have to say that we oldies almost caught up in the second period and we just wanted to give them a head start:) but it was a great night and I have to congrats myggan once again on her bday:)


Här är alla som jobbade idag!


Maten som blev serverad :)


 


Detta är vart jag flyttade tallrikarna :) this is to where I moved the plates!


 


Detta var varför det var så många tallrikar :)


 


Leka lite ;)


   

Ovido - Quiz & Flashcards